søndag 2. juni 2013

Et halvår som ikke gikk som forventet.

Hei Camilla og Annicken. Jeg vet jeg ikke har vært noe flink dette halvåret og jeg vil ikke begynne å skylde på noe for jeg føler det blir for dumt. De problemene jeg har hatt har vi allerede snakket om. Så nå tenkte jeg at jeg skulle fortelle dere hva jeg har gjort dette halvåret og vise dere litt. Itillegg vil jeg fortelle hva som skjedde med planen jeg hadde for dette halvåret, etter at jeg og Anine ikke lenger ville skrive for skolen fordi det var for lite å gjøre og litt for lite kreativt.

Planen.
Planen min var å lage en musikkvideo med min bestefar. Han er cover artist og en utrolig god sanger. Planen var å lage en musikkvideo til sangen "This ones for the folks out on the road" av Jhonny Cash og Waylon Jennings. Det er en gammel country låt som er utrolig fin. Jeg gledet meg og hadde hele planen i hodet. Vi hadde en avtale om at jeg skulle bli med på en krike konsert å filme, jeg tok meg fri fra jobben bare for å finne ut at det ikke gikk alikevell. Etter dette så ble det ikke noe av. Jeg maste men han hadde ikke tid, til tross for at jeg hadde fortalt han hvor viktig det var da vi først laget avtalen. Jeg var veldig gira på å lage denne filmen. Jeg hadde funnet 5 steder å filme, og snakket med folk om få lov til det ettersom det bland annet var et gammelt hus her oppe på minnesund. Men slik ble det da ikke.. Dette er ikke første gang at jeg blir dolket i ryggen, hadde en runde med dette i fjor også. Så jeg har nå lært at man ALLTID må ha en back up plan for selv ikke familie er til å stole på nå om dagen.

Mer har jeg vel ikke å si om det annet en at det gikk rett vest. Så derfor tenkte jeg at jeg skulle vise dere hva jeg har drevet med dette året! For det er faktisk en del :)

Assisten og makeup artist.
Som dere kanskje merker så har jeg vært Anine Svendsens personlige assistent dette året. I tillegg til det har jeg også vært makeup artist på mange av shootene. Jeg har vel vært med på så godt som alle shootene og hjulpet til med lys og slikt som assistenter gjør.

Her er de tre shootene jeg har sminket på i år:
































































Anine Svendsen Foto

Styling har ikke noe å gjøre med MK, men samtidig så har det jo det på en måte, for å få kule bilder. Så har vært gøy å gjøre det.

Jobbet litt på si.
Jeg er også min bestefars private designer. Jeg har laget to typer plakater og endret dato og sted for hver konsert og tjent litt på dette. Den første serien ser slik ut:


Plakat



Avis flyer


 Visitkort. Denne serien var veldig enkel men akkurat slik bestefar ville ha den. En enkel plakat med
et spot objekt som fanger oppmerksomheten, som er den røde prikken. Jeg brukte lang tid på å få til den brettede ark ilusjonen så ble veldig fornøgd egentlig selvom det er en enkel plakat.

Den andre serien er ganske ny, dette er den første plakaten. Den ble litt mer avansert og jeg ble kjempe fornøyd fordi det er virkelig en country feeling over den. Bestefar ble så fornøyd at han neste hoppet av stolen så det gjorde meg glad. Liker den veldig godt.













Plakat














Avis flyer

Photoshoot.
Jeg har hatt en photoshoot i studio i år av 1åringen til en venninne av meg. Her er bildene.































Jeg har også tatt bilder i en dåp nå i mai, men disse bildene vil jeg ikke legge ut på nett ettersom jeg ikke har tilatelse til det av foreldrene til barnet. Det var et oppdrag fra ei som ville gi bilder i dåps gave.

Det var vell egentlig alt jeg hadde å si. Så jeg beklager at det har det har blitt som det har blitt i år. Og jeg er sur og lei meg på meg selv på grunn av det, og helt ærlig redd for hva som skjer videre. Men det er min egen feil. Jeg gir opp når håpet går ut og alt går i mot meg. Så det er noe jeg virkelig må jobbe med.

Slenger med et bilde jeg laget bare som en avsluttning.
-Kaja



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar